هفت روش مفید برای کاهش چین و چروک پوست
نوشته شده توسط : فرزادصمدزاده


پوستما به دلایل مختلفی دچار چروکیدگی می شود. از سرمای زیاد و خشکی هوا گرفتهتا بدی تغذیه و افزایش سن و قرارگیری زیاد در مقابل نور آفتاب. شایدتاکنون شیوه های گوناگونی را برای جلوگیری از چروکیدگی پوستتان امتحانکرده باشید اما برای کاهش چروک های پوست خود این چند نکته را هم به خاطرداشته باشید

choorokepoost

1- به پشت بخوابید
انجمن علمی پوست آمریکا هشدار می‌دهد اگرمی‌‌خواهید پوست‌تان دچار چروکیدگی نشود به وضعیت صحیحی بخوابید. چرا کهبد خوابیدن یا خوابیدن به شکم سبب ایجاد چروکیدگی پوست می‌شود.چروک‌هاییکه در اثر خوابیدن به شکم روی پوست ایجاد می‌شود حتی ممکن است مدت‌ها بعدهم از بین نرود.خوابیدن به یک پهلو چروک‌ها را افزایش داده و چین‌های رویگونه‌ها و چانه را بیشتر می‌کند.

2- بیشتر ماهی بخورید!
مخصوصا سالموننه تنها ماهی سالمون بلکه سایرماهی‌هایی که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند منبع غنی از پروتئین بوده وامگا3 فراوان دارند. پروتئین‌های موجود در ماهی برای ساخت مجدد سلول‌هایپوستی لازم هستند. روغن امگا3 یکی از مغذی‌ترین غذاها برای پوست بوده وبرای جوانی و شادابی پوست بسیار مفید و موثر هستند و به کاهش چروکیدگیپوستی کمک شایانی می‌کنند.

3- اگر عینک لازم دارید، عینک بزنید!
انجمن پوست آمریکا معتقد استچشمک زدن مداوم و مالش پوست اطراف چشم سبب ایجاد چروک‌هایی در اطراف چشم وتغییر عضلات صورت می‌شود و حتی موجب ایجاد شیارهایی روی سطح پوست می‌شود.این شیارها نهایتا به چروک پوستی منجر می‌شود. بنابراین در صورتی که برایکتاب خواندن نیاز به عینک دارید، حتما عینک بزنید.همچنین وقتی می‌خواهیددر هوای آفتابی بیرون بروید از عینک آفتابی استفاده کنید چرا که عینک پوستاطراف چشم شما را از آسیب‌های ناشی از آفتاب و بستن چشم‌ها محافظت می‌کند.

4- استفاده از آلفاهیدروکسی
اسیدآلفاهیدروکسی‌اسید که نوعی اسیدمیوه طبیعی است، موجب از بین رفتن لایه مرده سلول‌های پوستی می‌شود و اینسبب کاهش خطوط پوست و چین و چروک‌ها مخصوصا در اطراف چشم می‌شود.تازه‌ترین مدارک نشان می‌دهد که این ماده با غلظت بالا به تولید کلاژن‌هایپوستی کمک زیادی می‌کند.

5- کاکائو
در یک مطالعه در نشریه تغذیه منتشر شده است محققان ابرازمی‌کنند کوکا حاوی دوفلاونید مهم به نام کاتیشن و اپی‌کاتیشن است که پوسترا در مقابل صدمات پوستی ناشی از آفتاب محافظت می‌کند این ماده همچنینگردش خون سلول‌های پوستی را نیز بهبود بخشیده و موجب آب‌رسانی بهتر وصاف‌تر شدن ظاهر پوست می‌شود.

6- زیاد از حد پوست‌تان را نشویید
براساس مطالعات مرکز پوستدانشگاه میرلند شستشوی مدام پوست صورت با آب شیر سبب از بین رفتن روغن‌هایپوستی که نوعی سد محافظتی پوست محسوب می‌شوند می‌شود.همچنین سبب از بینرفتن رطوبت پوست که پوست را در برابر چین و چروک محافظت می‌کند می‌شود.صورت را بشویید اما نباید شستشوی زیاد انجام دهید. مگر اینکه صابون‌هایشما حاوی مرطوب‌کننده و محافظ پوست باشد. سعی کنید بیشتر دستمال‌های مرطوبرا به جای صابون برای پاک کردن پوست استفاده کنید.

7- از ویتامین C موضعی استفاده کنید
مطالعات تازه در دانشگاه تولاننشان می‌دهد مصرف ویتامین C می‌تواند موجب تولید کلاژن ‌شود و پوست را ازاثرات اشعه UV و UA محافظت می‌کند. استفاده از ویتامین C همچنینبیماری‌های التهابی پوست را برطرف می‌کند و از ایجاد چروکیدگی پوستجلوگیری می‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: